Sök:

Sökresultat:

38 Uppsatser om Sanningens ögonblick - Sida 1 av 3

Den övertrÀdda grÀnsen: om dikt och verklighet i Torgny
Lindgrens romaner "Pölsan" och "Till sanningens lov"

I uppsatsen analyseras Torgny Lindgrens romaner "Pölsan" och "Till sanningens lov". Syftet med analysen Àr att undersöka hur begreppen ?dikt? och ?verklighet? tematiseras i romanerna dÄ huvudpersonen i respektive roman Àr en man som skriver en berÀttelse. Den oklara grÀnsen mellan dikt och verklighet som finns i bÄda berÀttelserna ses hÀr som ett uttryck för en kamp som förs av huvudpersonerna mellan en deterministisk, gammaltestamentlig livsÄskÄdning och en existens dÀr mÀnniskan har rÀtten att göra fria val, vad som hÀr tolkas som en nytestamentlig livÄskÄdning..

NÀr tjejkvÀllen kom till byn. : En fallstudie av event marketing som ett intern- och externmarknadsföringsverktyg

En stor utmaning för ett sÀljföretag i dag Àr inte bara att identifiera och attrahera en specifik mÄlgrupp. Det bör Àven skapa sig en bild av hur organisationen bör kommunicera med den presumtiva kunden för att skapa en stadig relation, som i sin tur kan borga för Äterköp. Situationen som uppstÄr dÄ en försÀljare för första gÄngen interagerar med en kund kallas sanningens ögonblick. Det Àr vid detta ögonblick som grunden till en hÄllbar relation mellan sÀljare och kund förhoppningsvis lÀggs. Det Àr av högsta vikt för ett företag att försÀljaren Àr införstÄdd i det beteende som företaget anser vara korrekt, och pÄ sÄ sÀtt Äterspeglar den attityd och kundbild som organisationen har för avsikt att förmedla gentemot kunden.

Sanningens ögonblick - fastighetsmÀklaren skapar förtroende i kundmötet

Problemformulering: Hur anvÀnder fastighetsmÀklaren relationsmarknadsföring för att bygga relationer till kunder?Syfte: Vi vill skapa förstÄelse för hur fastighetsmÀklaren anvÀnder kundmötet för att skapa förtroende till kunden.Slutsats: FastighetsmÀklaren bör lÀgga mest vikt vid att skapa förtroende till kunden genom sin personlighet. Det beror pÄ att majoriteten av vÄra respondenter anser att förtroende för dem som personer Àr mer betydelsefullt Àn förtroendet för deras tjÀnster. För att skapa förtroende gÀller det för mÀklaren att kunna infria kundens förvÀntningar vilket underlÀttas av att kundens förvÀntningar Àr realistiska. Realistiska förvÀntningar kan skapas genom att fastighetsmÀklaren har en aktiv kommunikation med kunden.

I sanningens ögonblick : berÀttelser om hur frontlinepersonal levererar service

 Titel: I sanningens ögonblick: berÀttelser om hur frontlinepersonal levererar service. Bakgrund: Service definieras som nÄgot som levereras men resulterar inte i Àgande av nÄgot. Service levereras av frontlinepersonal till turister. Frontlinepersonalen har betydelse för hur servicen levereras. Jag har inte funnit nÄgon detaljerad inventering vad serviceleveranser innehÄller. DÀremot finns det teorier som berÀttar hur företagsledningar ska leda personalen som levererar service.

Körkomposition : spelrum Ät min skapanderöst

I detta sja?lvsta?ndiga arbete tog jag fo?r fo?rsta ga?ngen chansen att a?gna mig a?t komposition fo?r ko?r. Jag iakttog och dokumenterade den initialt kra?vande processen att komma iga?ng, men ocksa? ka?nslan av att det lossnade efter att avgo?rande beslut hade fattats. Detta arbete resulterade i ett folkmusikinspirerat arrangemang och tva? tonsatta dikter av Catharina O?stman.

SANNINGENS ÖGONBLICK En komparativ undersökning av ett stadsbiblioteks och en byggvaruhandels arbete med att möta sina besökare

The purpose of this thesis is to discuss how a Swedish public library approaches their costumers. I will show how a library interacts with their costumers compared to a business, which has a different economic work frame, a building materials supplier. My aim is to pinpoint differences and explore new methods for the library in order to improve their service.The theoretical frame of the thesis is based on Richard Norman's notion the Moment of truth. The moment of truth is the moment when a business has to convince their customer that they offer both the product, proficiency and service that the customer needs. Service encounters at two organizations have been observed and their differences and similarities compared.

Betydelsen av personlig kundservice : Finns det skillnader i förhÄllande till butikschefens uppfattning om kundens förvÀntningar och vad kunden har för förvÀntningar av personlig kundservice? Finns det skillnader mellan kundens förvÀntningar och den fakti

Vi kan alla lÀsa i media att det blir större utbud av butiker och varor pÄ marknaden och det bÄde pratas och skrivs om hur kraven ökar hos kunderna och att kunder krÀver mer av personlig kundservice Àn förut, nÀr de Àr i butikerna och ska handla. DÀrför mÄste varje butik med butikschef och anstÀllda göra nÄgot utöver den dagliga försÀljningen, för att locka till sig kunder men ocksÄ för att försöka behÄlla de befintliga kunderna. I dagens lÀge dÄ konkurrensen hÄrdnar i butikerna har vi valt att ta upp i denna uppsats, vikten av personlig kundservice i en butik. Vi har besökt de olika butikerna för att undersöka skillnader mellan kunders förvÀntningar och den faktiska upplevelsen i butiken, men Àven i förhÄllande till butikschefens uppfattning om kundens förvÀntningar och vad butiken levererar av personlig kundservice. Syftet med denna uppsats Àr att beskriva sambandet mellan det som butikscheferna uppfattar som personlig kundservice i deras butik, och vilka förvÀntningar och faktiska upplevelser, kunderna har pÄ personlig kundservice i butiken.

Att i ord iklÀ det osagda : Om det existentiella i nÄgra romaner av Torgny Lindgren

En nÀrlÀsning av författaren Torgny Lindgrens tre romaner Ormens vÀg pÄ hÀlleberget (1982), Ljuset (1987) och Till sanningens lov (1991) för att dÀrigenom lyfta fram och blottlÀgga sÀrskilda strukturer i texterna som belyser den mÀnskligt existentiella problematiken. DÀrtill anknyts de tre ovan nÀmnda romaner till senare utgiven litteratur av Lindgren för granskning och diskussion..

O?gonblick fra?n La?rkskogsva?gen : skriftlig reflektion inom sja?lvsta?ndigt, konstna?rligt arbete

I detta examensarbete har jag tillsammans med min kollega Markus Eriksson spelat in sju musikstycken med tydligt bera?ttande funktion. Dessa sju musikstycken fungerar som filmmusik till fyra olika historier som utspelar sig i ett la?genhetshus, ett introstycke som sammanfattar hela den musikaliska ide?n, ett stycke som gestaltar gatan samt ett stycke som beskriver ka?nslan i trapphuset. Materialet utgo?r en del av min portfolio och fo?rhoppningsvis kommer detta projekt o?ka mina mo?jligheter att fa? skriva musik till ro?rlig bild i framtiden.

Motivera Mera - en fallstudie om faktorer inom arbetsmotivation

Enligt vÄr empiri kan lÀrande uppstÄ Àven i nÀtverk som inte Àr skapade med grundtanke att lÀra. NÀtverksplattformen Àr en viktig grund för att lÀrandet ska kunna utvecklas, vi ser dock lite annorlunda pÄ tid och resurser dÄ teorin sÀger att den Àr tidskrÀvande, medan vi menar motsatsen. Vi anser Àven att NÀtverksplattformen behöver kompletteras. HÀr utgör bland annat struktur och rutiner en viktig förutsÀttning, men ocksÄ motivation och utvecklandet av individen för att bibehÄlla lÀrandet i ett lÀngre perspektiv..

Synligt lÀrande i musik

Hur upplever vi former och fa?rger na?r de flyttas fra?n ett papper till ljusprojektioner? Det ha?r a?r en av fra?gorna jag ville fa? svar pa? na?r jag bo?rjade med detta projekt. Allting utmynnade sig i en studie jag valt att kalla fo?r, Ljusprojektioner och ra?nder. Det a?r ett experimenterande arbete da?r former, mo?nster och den upplevda erfarenheten av dem har underso?kts ur ett fenomenologiskt perspektiv.

Ljusprojektioner och rÀnder : om magiska ögonblick och skapandet av en gestaltningsmetod

Hur upplever vi former och fa?rger na?r de flyttas fra?n ett papper till ljusprojektioner? Det ha?r a?r en av fra?gorna jag ville fa? svar pa? na?r jag bo?rjade med detta projekt. Allting utmynnade sig i en studie jag valt att kalla fo?r, Ljusprojektioner och ra?nder. Det a?r ett experimenterande arbete da?r former, mo?nster och den upplevda erfarenheten av dem har underso?kts ur ett fenomenologiskt perspektiv.

"Det Àr dÀrför man Àr med i orkestern, för fikat. Fikat Àr helt galet gott" : Faktorer som pÄverkar ungdomar att delta i gruppmusicerande

Fritid beskrivs av ungdomar som na?got som skapar mening i tillvaron. Musiken a?r en stor del av denna fritid. Ma?nga ungdomar lyssnar pa? musik, och en del la?gger fritiden pa? att sja?lva musicera.

KundvÀrde inom fastighetsmÀklarbranschen

Syftet med denna studie Àr att undersöka vad i kundupplevelsen uppdragsgivarna anser bidra till ett ökat kundvÀrde och om detta pÄverkar valet av fastighetsmÀklare. En teoretisk referensram grundat pÄ bidragande faktorer för kundvÀrde presenteras inledningsvis. Detta framkommer först genom det inledande kundmötet. Den upplevda kvalitéten och relationen mynnar samman till uppdragsgivarens upplevelse, vilket leder fram till kundvÀrdet. Teorin betrÀffande Servqual har nyttjats för att differentiera dessa delar.

Kundens pÄverkan vid sanningens ögonblick

Undersökningen syftade till att beskriva upplevelsen av sitt eget och andras sÀtt att konsumera. I relation till faktorer baserade pÄ ?social identity theory? (Tajfel & Turner. 1979, refererat i Myers, 2007) men ocksÄ egna individuella upplevelser om pÄverkan pÄ det egna konsumtionssÀttet hos kvinnor i Äldern 20-24 Är. StrÀvan efter att uppnÄ en positiv social identitet och undvika en negativ social identitet upplevs pÄverka sÀttet att konsumera.

1 NĂ€sta sida ->